GOLD COAST - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu GOLD COAST - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu

GOLD COAST

Blijf op de hoogte en volg Aniet & Greet

11 Januari 2015 | Australië, Surfers Paradise

GOLD COAST - SURFERS PARADISE

Nadat we naar de Australia Zoo zijn geweest hebben we 2 nachten geboekt in een hotel/resort in Pelican Waters. Dit lag al op de route richting de Gold Coast, wat onze volgende stop zal zijn. Maar wat een hotel zeg! WAUW! En de mensen zijn ook ontzettend vriendelijk. Ze doen echt alles voor je. Die avond ook voor het eerst een fatsoenlijke warme maaltijd gehad, heerlijke kip risotto met uiteraard een toetje. We besloten om vrijdag een keer uit te gaan slapen. Daarna hebben we de hele middag in en aan het zwembad in de brandende zon gezeten. Het was de eerste dag sinds we aan onze rondreis zijn begonnen dat we het 24 uur droog hebben gehouden! Echt relaxed..! Zaterdagochtend moesten we helaas weer verder, de aanbieding van het hotel was maar voor 2 nachten. Op naar de Gold Coast, hier hadden we ook via Booking.com de allerlaatste beschikbare kamer in een hotel in Surfers Paradise kunnen boeken, 200 meter van het strand. Surfers Paradise is het hart van de Gold Coast. Echt alles was hier dan ook uitverkocht, je betaald zelfs voor een overnachting op een camping, als er plek was, ten minste 100 Dollar en dan heb je nog niet eens stroom. Het hotel waar we nu zitten was nog goedkoper voor 2 nachten dan op de camping. De Gold Coast was maar 2,5 uur rijden vanuit Pelican Waters, een kort ritje dus. Onderweg was het erg druk met Aussies welke naar de kust gingen om te surfen. Veel files, drukte, wegwerkzaamheden maar uiteindelijk kwamen we aan bij ons hotel. Een bijzondere hoteleigenaresse in haar hele doen en laten zullen we maar zeggen. We kregen de sleutel en ze sloot het loket en ging naar huis. Op een zaterdag om 12.30 uur? Bijzonder.. We kregen een groot appartement tot onze beschikking, met keuken en al. Een wasmachine zit er ook in dus wij direct even de kleding gewassen, gelukkig maar dat we er nog waren want dat ding hobbelde over de vloer en overstroomde aan alle kanten! Halverwege maar de was eruit gehaald, het rook weer fris en was schoon.

Hup, rugtas op, water mee en naar het strand! Maar eerst even wat eten, nog geen 100 meter van het hotel zagen we een eetgelegenheid. Hooters. Och nee he, ik keek naar binnen en het eerste wat ik zag waren jonge meiden met veel te korte fel gekleurde broekjes aan en te strakke shirtjes.. al konden ze het prima hebben ;). Aniet wat doen we, ik heb echt honger? Aniet? Nou Aniet werd inmiddels al aan een tafeltje gezet door een van de dames en had de eerste ronde frisdrank al besteld! Het was heel gezellig daar en hebben lekker gegeten. Hierna zijn we doorgelopen naar het strand. Wat een skyline hier zeg! Ongelofelijk! Een prachtig strand, zo ver als je kunt kijken met een geweldige blauwe zee. De kuststrook is hier 40 km lang en strekt zich van Southport tot Coolangatta. Elk jaar komen hier zo’n 3.5 miljoen vakantiegangers naartoe, hoofdzakelijk Australiërs zelf maar ook veel backpackers en wij dus. Overal staan life guards op het strand. Bij deze punten staan ook vlaggen bij de life guards, tussen deze vlaggen mag je alleen zwemmen omdat de stroming overal erg sterk is. De controle is hier streng, als je erbuiten zwemt word je direct terug geroepen door de strandwachten of er komt een jetski naar je toe. We hebben een paar km over het strand gelopen. Morgen gaan we daar met ons handdoekje naar toe en zwemmen! Moet goedkomen, hier schijnt 300 dagen per jaar de zon!

Morgen, dat is het vandaag, zondag… en je gelooft het NIET! REGEN! En zoals het nu lijkt blijft het zo de hele dag. Aniet is daarom maar even gaan sporten beneden en ik ben een verhaal gaan typen. Zo rond de middag is het even droog en gokken we het erop om naar het centrum te lopen. Hier komen we niet geheel droog aan, maar het was het wel waard! Leuke winkeltjes, souvenirshops etc. Morgen gaan we op tijd weg richting Sydney. Het is vanaf hier nog ruim 900 km rijden dus die hakken we in tweeën. We maken een tussenstop in Kempsey. Vanuit daar rijden we dinsdagochtend verder naar Sydney waar we 4 nachten hebben geboekt en veel leuke dingen op de planning staan!

We hebben net in de dranken winkel een sixpack Corona gekocht, daar gaan we maar eens een begin mee maken. Het weer wordt er nog niet beter op dus bouwen we ons eigen feestje wel ☺

Foto's volgen!

• 11 Januari 2015 - 09:10

Kis:

Hey lieve tanties,

Wat een schitterende verhalen! Ik volg jullie op de voet

• 11 Januari 2015 - 09:49

Zus:

Wat een leuk verhaal. Hoop voor jullie dat de zon blijft schijnen hoor. Op naar Sydney. Kus van zus.

• 11 Januari 2015 - 10:01

Gonnie:

Wat weer een mooi verhaal lieverd's.Maarrrr niet te veel Corona's he.

• 11 Januari 2015 - 16:12

Marlies:

Geniet van de corona's en ik doe hier wel ff een anti regendansje voor jullie. Weg met die regen!!!

• 11 Januari 2015 - 22:41

Nienke :

Ook weer typisch iets voor jullie: ineens weer regen! Genoeg verschillende weersomstandigheden maken jullie mee!
    Het leest wel heel leuk allemaal! Erg beeldend!

Mooie foto's oke!
    Kus van ons 3en uit een stormachtig Nederland

• 12 Januari 2015 - 19:31

Kees En Nické:

Hoi zussies!

Leuk om jullie avonturen te lezen en foto’s te zien! Wat balen van het weer zeg. Vertrek je naar de andere kant van de wereld waar het zomer is, krijg je dat.. Hebben jullie na wat coronatjes al een zonnedans geprobeerd? ;-) Misschien werkt dat nog wat! Kan ook niet zeggen dat we wat zon naar jullie sturen, want hier heeft de herfst met z’n storm en regen zich ook weer aangediend! Maar onthoud… na regen komt zonneschijn!! Dus het komt vast en zeker goed! Maar ondanks dat zitten jullie in een fantastisch land, zien jullie gave dingen en beleven jullie mooie avonturen die uiteindelijk herinneringen voor het leven zullen zijn! Geniet ervan skaddies en hopelijk kunnen jullie nog wat nachtjes droog vertoeven in jullie “Iggy”!

Dikke smok ons

• 13 Januari 2015 - 05:07

Greet:

We zijn nu in Sydney! Het weer is prachtig vandaag, hopelijk blijft het zo! Als het hier regent dan lopen we gewoon in de korte broek hoor, de temperatuur daalt niet onder de 30 graden. Het appartement wat we hebben gekregen voor 4 nachten is echt belachelijk gaaf! Dit maakt alle horror nachten weer goed. De komende dagen leuke dingen doen hier! En Kirsten; ik had niet anders van jou verwacht haha! Slinger hem af en toe maar even aan hoor! Xxx

• 14 Januari 2015 - 17:32

Tineke :

Sydney de prachtige stad, veel te zien, Daling Harbour met haar grote winkelcentrum (zat in het verleden een winkel in van de grootste Australische onteren Ken Done), klimmen op de brug (dit moet je gedaan hebben), Taronga Zoo met haar uitkijk op de haven de botanische tuin en als je liefhebber bent van tennis de Australië Open zijn nu aan de gang. Landinwaarts heb je in de Bleu Mountains de 3 gezusters, Jenolan Caves. Als ik jullie verslagen lees dan heb ik ook weer zin

• 14 Januari 2015 - 17:37

Tineke :

Ik was nog niet klaar:
    om te gaan. Ladies geniet ervan en heb je al Pavlova gehad?
    Tot het volgende verslag.
    Doei