Australia Zoo - Reisverslag uit Pelican Waters, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu Australia Zoo - Reisverslag uit Pelican Waters, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu

Australia Zoo

Blijf op de hoogte en volg Aniet & Greet

08 Januari 2015 | Australië, Pelican Waters

AUSTRALIA ZOO

We hebben afgelopen nacht in een motel in Maryborough geslapen. Dit is een klein dorpje tussen Airlie Beach en Brisbane, vanaf Airlie Beach ongeveer 450 km rijden. In het begin denk je 450 km?! Of de navigatie geeft aan 5 uur rijden.. maar dit zijn echt doodnormale afstanden hier. Gemiddeld zijn we ruim 1 uur onderweg over 100 km. Het tanken is hier overigens super voordelig! Hoe zuidelijker we gaan, hoe goedkoper de benzine wordt. Momenteel zit de brandstofprijs in Melbourne en ik dacht ook Sydney, op 1 dollar per liter. Dat is omgerekend 0,70 euro. Gelukkig maar want er gaat aardig wat brandstof door. Het merendeel rijden wij over de Bruce Highway, hier mag je 100 km. Flitsen doen ze hier echt veel, vanuit de auto of met de lasergun staan ze langs de weg. Onze teller staat inmiddels bijna op 1800 km.

Maar goed, Australia Zoo! Daar ging onze reis vanochtend naartoe! Om 08.00 uur vertrokken uit Maryborough, om 10.30 uur kwamen aan bij de dierentuin. En je zult het niet geloven, toen we naar de ingang liepen barstte het noodweer weer los! Echt ongelofelijk, weer regen! Bij de entree zeiden we dat we studenten waren, dan krijg je korting. Moesten nu dus samen 98 AU-Dollar betalen in plaats van 120 AU-Dollar. Dit was een tip van Sas en Jill en het werkt dames, thanks! In de shop hebben we 2 poncho’s gekocht en hup het park in, regen of geen regen. De dieren.. de dieren zijn hier zoveel groter, kleurrijker en mooier als in ons landje. Ook niet gek natuurlijk. We hebben een hele mooie krokodillen show gezien welke gegeven werd door de vrouw en kinderen van wijlen Steve Irwin. Je merkt aan alles dat Steve Irwin nog erg leeft in de Zoo. Overal zie je zijn foto en filmpjes. Tot kippenvel aan toe soms, heel mooi om te zien. Oooo echt deze foto gaan we met jullie delen, de kangaroos lopen los in een bepaald gebied in de Zoo. Je kunt ze aaien en foto's maken. Aniet wilde natuurlijk een selfie met een van de beestjes, toen ze de foto wilde maken bedacht de kangaroo zich ineens en " viel haar aan " hahaha! Hij kwam ineens omhoog en zette zijn poten op Aniet haar rug! Op de een of andere manier heeft ze toch een foto genomen en deze is echt geniaal geworden. Deze wordt uiteraard met jullie gedeeld!

We hebben voor de komende 2 nachten via booking.com een hotel geboekt in Pelican Waters. Ongeveer een half uurtje van de Zoo. De kamer is echt super, een zwembad en mooi weer. We gaan straks lekker een hapje eten beneden in het restaurant en morgen gaan we even een dag niets doen en een ligbedje aan het zwembad claimen. Genieten van het weer en even relaxen. Onze volgende stop wordt de Gold Coast! Ook hier op het nippertje nog 2 overnachtingen kunnen boeken dus die staan al vast. Vanuit daar later, ons volgende verhaal!

• 08 Januari 2015 - 10:40

Gonnie:

Hola lieverd's,
    Wat weer een super leuk verslag.En Anita bijna op de vuist met een kangeroe.Zo mooi allemaal.Geniet lekker van jullie relax dagje.lfs.ons.xxx

• 08 Januari 2015 - 18:52

A.Tigelaar:

Mooi verhaal !! hoe kom ik aan de foto met kangaroo.

Veel plezier en een leuke vakantie verder.

vr.gr

Andries

• 09 Januari 2015 - 01:21

Til:

Hoi lieverds wat maken jullie toch een hoop mooie en spannende momenten mee in gedachte zie ik het allemaal voor mij geniet ervan de tijd gaat snelxxxtil

• 09 Januari 2015 - 08:56

Aniet & Greet :

Andries, de foto's zijn inmiddels geupload! Ik denk dat je hem er wel uitpikt ;) haha.. bedankt voor alle reacties overigens, erg leuk om telkens te lezen! Liefs van ons

• 09 Januari 2015 - 21:13

Tineke :

Wat weer fantastische verslagen, een aantal plaatsen komen mij ook bekend voor en ik herken zeker een aantal van jullie belevenissen, kan niet wachten op jullie verdere verslagen en foto's. Dit herinnert mij weer aan mijn eigen reis door Australië. Jammer van de regen ik hoop dat het weer binnenkort wel beter is.
    Groetjes en tot het volgende verslag

• 10 Januari 2015 - 00:55

Jacomijn:

Haha!! Mooi verhaal! Geweldige foto!!

• 10 Januari 2015 - 20:58

Linda Van Dijk:

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen. Zit te grinken bij de foto van Anita ( het zal ook eens aniet niet wezen). Heel veel plezier verder. Dikke knuf uit een nat en winderig Apeldoorn