We zijn er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Aniet & Greet

28 December 2014 | Australië, Melbourne

Jaaaa, we zijn in Australie!

De reis begon goed voor ons op 2e Kerstdag, nadat we geslapen hadden in Lisse bij Kristen, Ralf en Fleur, hebben zij ons naar Schiphol gebracht.
We hadden al online ingecheckt dus konden direct doorlopen naar een mevrouw achter de incheckbalie. Wij zouden wij niet zijn als daar het eerste probleem al ontstond; Greet haar visum was niet goed aangevraagd. De organisatie waar we alles geboekt hebben heeft de nullen op mijn paspoort aangezien voor de letters O. Kortom; geen boardingpass..... eerst moest gebeld worden met Australie om daar alles te corrigeren. Na een klein half uur wachten was alles gelukkig geregeld en kregen we onze boardingpasses.

De vlucht naar Hongkong vertrok om 13.00 uur en duurde 10 uur. Heel apart om rond 15.00-16.00 uur de nacht in te vliegen, we landden om 06.00 AM op het vliegveld, gelukkig hadden we 4 uur de tijd om onze benen te strekken en ons voor te bereiden op de volgende vlucht naar Melbourne, deze vertrok om 10.20 uur lokale tijd. De vlucht duurde 8 uur en gelukkig was het vliegtuig maar haflvol dus gingen we achter elkaar zitten en zo hadden we beide de ruimte om even onze ogen te sluiten. Greet heeft nog 2,5 uur geslapen, Aniet niet echt.. Om 22.00 uur landden we op Melbourne. Wat een verrekte lange rij voor de douane zeg, je bent moe, je wilt weer de frisse lucht in die we al sinds vertrek niet meer hadden gevoeld.. Ook moesten we een kaart voor Ebola invullen, als je dit niet deed mocht je de grens niet over. De douane vond het leuk dat we er waren en kregen dus ook al snel onze eerste stempel in ons paspoort " jeeej" .. onze bagage lag al op de band dus die konden we zo meenemen en doorlopen naar de exit. Daar stonden oom Wim en tante Joke ons op te wachten, voor Anita en haar oom en tante een leuk weerzien!

Vannacht om 02.30 uur zijn we gaan slapen, en vanmorgen om 11.30 uur er maar weer uitgegaan..moeten toch zo snel mogelijk in het ritme komen. Ontbeten met ei en gebakken spek en voordat we de deur uitgingen nog even een borreltje gedronken, helpt tegen de jetlag ahum ;) Zojuist zijn we bij de neef van Anita geweest, zij hadden elkaar al ruim 33 jaar niet meer gezien. Een leuk weerzien en veel bijgekletst met zijn gezin. Hij praat nog een beetje Nederlands, zoekend naar woorden maar goed verstaanbaar. En wat een mooi accent hebben die kids, geweldig.

We zitten nu bij oom Wim en tante Joke in huis, we hebben onze eigen kamer en douche tot onze beschikking. Buiten is het momenteel 31 graden dus heerlijk gewoon! Volgens mij gaan we zo barbequen dus daar moeten we nog wel even voor wakker blijven ;), de jetlag voelen we beiden wel hoor, met een dag of 2-3 zijn we er wel vanaf hoop ik!

Voor morgen gaan we lunchen met de nicht van Anita, Betty. Ook haar heeft Anita lang niet meer gezien. Omdat het morgen heel warm wordt gaan we dinsdag naar de Twelve Apostels via de Great Oceans Road.
Daar later meer over, met foto's !!

Liefs uit Aussie

• 28 December 2014 - 10:53

Johan:

Fijn te lezen dat jullie goed aangekomen zijn meiden. geniet van de 31 graden; hier was het net buien nog -5 graden en ik stond tot mijn enkels in de sneeuw. veel plezier daar. groetjes uit een besneeuwd en bevroren Tilburg van Johan en Marlene x

• 28 December 2014 - 11:14

Babette:

Heel veel plezier !

• 28 December 2014 - 12:11

Anja Schutrups En Rienk Mud:

Voor ons heel herkenbaar dit verslag, hebben in 2010 Joke en Wim bezocht en daar een onvergetelijke tijd gehad met hun en de familie.
    Heel veel plezier samen en de groetjes aan Joke en Wim!

Anja en Rienk Mud

• 28 December 2014 - 13:10

Ria:

Have lots of fun. Heerlijk genieten. Je auto heeft zijn eerste ritje al gemaakt. Tof man. Groetjes aan alle familie en zeg maar dat wij ooit nog een keer komen. Kussssss van zusssss.

• 28 December 2014 - 13:20

Janny Hofsteenge:

Dus niet zo´n hele goede start maar fijn dat jullie er zijn Wat een reis.Wat leuk dat wij met jullie reisverslag mee kunnen genieten Geniet van jullie verblijf en het mooie weer
    Groetjes Poppo & Janny

• 28 December 2014 - 15:38

Dinekesmid59:

Heel veel plezier!!! Ik hoop dat jullie erg van deze ervaringen genieten.....

• 28 December 2014 - 16:41

Marlies:

Leuk verslag! Succes met het bijkomen van de jetlag.
    Mooi weer, prachtige omgeving, leuke mensen. Geniet ervan, heel veel plezier!

• 28 December 2014 - 18:36

Jacomijn Heupink:

Hey,
    mooi begin van jullie reis!!
    Ben heel benieuwd naar foto's van Twelve Apostles, moet geweldig zijn!
    Heel veel plezier!!

• 28 December 2014 - 19:23

Monique:

Moie
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maar goed dat het visum nog zo snel geregeld kon worden.
    En 31 graden, wat een heerlijkheid. Zal aan jullie denken als ik morgenvroeg de ruiten sta te krabben.
    Doe dinsdag The Twelfe Apostels maar de groeten :-))
    Veel plezier!!

• 28 December 2014 - 20:12

Alie Kuiper:

Veel reis plezier dames.....genieten met een grote G.

• 29 December 2014 - 07:37

Sas & Jill:

Lieve dames,
    fijn om te lezen dat jullie ondanks alles (gedoe met paspoort) toch goed zijn overgekomen !!
    En wat lees ik.. 31 graden...mmm lekker hoor! wij hebben hier nu sneeuw / ijzel :(
    Verschil moet er wezen. We zijn heel erg benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto's!!
    Maak er een mooie reis van !!
    Xx Jill & Sas

• 29 December 2014 - 12:01

Linda & Lydia:

Heej reizigers,

Heel veel plezier in Australie (en met de familie)!
    Ook wij zijn heel benieuwd naar de foto's.

Groetjes uit het koude NL,
    Linda en Lydia.

• 29 December 2014 - 15:43

Kees & Nické:

Lieve zussies!

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Mmm.. heerlijk hoor, 31 graden!! Succes met het bijkomen van de jetlag en lekker genieten down under met de familie van Aniet en tijdens jullie roadtrip! We zijn erg benieuwd naar de eerste foto’s!

Liefs ons

• 30 December 2014 - 23:46

Janny:

Wat prachtige foto's Hoop dat jullie heel erg genieten En genieten van het weer zien van de familie
    Wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling
    Groetjes Poppo & Janny