Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Aniet & Greet

18 Januari 2015 | Australië, Sydney

SYDNEY

Zo, het wordt weer even tijd om jullie bij te praten!
Nadat we vorige week maandag vertrokken zijn uit Surfers Paradise en overnacht hebben in Kempsey, zijn we dinsdag om 13.00 uur aangekomen in Sydney! Nu was het weer 13.00 uur, in New South Wales waar we nu zitten, is het weer 1 uur later dan in Queensland waar we zijn vertrokken. Zelf binnen Australië zelf heb je dus nog verschillende tijdzones. Maar Sydney, wat een stad! Wij met ons hippie campertje door de drukke wegen en tunnels en gelukkig zonder een keer verkeerd te rijden goed aangekomen bij ons hotel Merriton Street Appartments in de wijk Waterloo. Dit verblijf had ik in NL al gereserveerd, bijna aan het eind moet je toch wel extra genieten in een mooi verblijf vonden we. Wij moesten alleen even de aankomst datum veranderen, iets eerder. Wel grappig want het appartement was intussen alweer goedkoper geworden dus dat kwam mooi uit! We kregen de sleutel en gingen naar boven. Nou wat we toen zagen, onze mond viel werkelijk open van verbazing! Wat een fantastisch mooi verblijf, een ruime woonkamer, eettafel, een keuken, luxe badkamer en een bed.. we raken elkaar kwijt ’s nachts, zo groot! We zijn dinsdag direct op pad gegaan, een buskaart geregeld (soort OV chipkaart) en de bus genomen richting de Harbour Bridge en uiteraard het Sydney Opera House. Wat een indrukken allemaal, de stad is zo gigantisch groot en mooi en schoon! Om de Bridge en het Opera House in het echt te zien is zo fantastisch, genieten gewoon!

Woensdag zijn we op tijd opgestaan, we wilden graag de Sydney Tower in. De hoogste skyline van Australië, dus ook hoger dan de Eureka Tower waar we in Melbourne zijn geweest. De Sydney Tower is 309 meter hoog. Hier hebben we ook een “skywalk” gedaan, pakje aan, veiligheidsbelt om vast aan de railing en lopen maar! WAT EEN UITZICHT! Het weer was wederom geweldig, blauwe lucht en je kon kilometers ver kijken. Helaas mocht je zelf niet filmen of fotograferen, maar die indruk blijft je altijd bij. Na een ruim uur zijn we weer naar binnen gegaan, met een ervaring rijker. Na de “lunch” zijn we een stuk doorgelopen richting Darling Harbour. Hier heb je onder andere een groot winkelcentrum, Madame Tussaud (Australische variant), Sydney Wildlife en het Sydney Aquarium. Wij zijn naar het Aquarium geweest. Heel tof om te zien, zeepaardjes, haaien, roggen etc. Ze hebben hier ook een buizen waar je doorheen loopt en waar de onderwater dieren zoals de haaien e.d. over je en langs je heen zwemmen. Dat was echt heel gaaf! We hebben de avond en zonsondergang doorgebracht bij de Harbour Bridge en het Oprah House, Anita wilde het graag zien in het donker en het was de moeite waard! Wat een ontzettend mooi gezicht als het donker is en de Bridge en het Opera House in de spotlights staan!

Donderdag zijn we naar Bondi Beach geweest. Het weer was wederom geweldig! Wel heel bijzonder om dit strand nu in het echt te zien, iedereen kent het wel van TV. De stroming is inderdaad giga sterk daar, alleen als je tot je knieën al in het water staat wordt je zo verder de zee in getrokken als je je niet voorbereid op wat komen gaat. Surfers pakken de mooie golven mee en ja, er lopen echt van die mooie mannelijke figuren rond zoals je op tv ziet!

Vrijdags hebben we in de ochtend een helikopter vlucht gemaakt! Dit wilden we graag doen en hebben we dus ook gedaan! We werden om 09.00 uur opgehaald door een erg vriendelijke chauffeur welke ons naar Melbourne Airport bracht. We kregen hier een veiligheidsfilm te zien en we mochten de heli in. We hebben een vlucht van 20 minuten geboekt over Sydney, langs de stranden en Bondi Beach, Harbour bridge, Opera House en weer terug. Het weer was ook weer top dus het zicht was super! We zullen wat foto’s toevoegen. De hele trip hebben we op USB staan met het radioverkeer er tussendoor, erg tof. De chauffeur vroeg wat we vandaag gingen doen, de planning was naar Darling Harbour om daar nog naar de Sydney Zoo en Madam Tussauds te gaan en het shopping centre. Geen probleem zegt hij, dan breng ik jullie daar toch naartoe in plaats van het hotel? Perfect toch! Scheelde ons weer een busrit en een stuk wandelen!
’s Avonds moesten we helaas onze tassen alweer inpakken, de tijd in Sydney zat erop!

BACK IN MELBOURNE!

Zaterdagochtend zijn we al heel vroeg vertrokken richting Melbourne. We zijn om 04.45 uur gaan rijden en waren om 16.00 uur bij oom Wim en tante Joke. Een rit van 11 uur over ruim 900 km. In totaal hebben we 3838 km gereden in 2 weken tijd. We zijn sneller terug dan we hebben gedacht, helaas genoodzaakt in het begin van onze trip in verband met het slechte weer. De planning was om bijvoorbeeld in Mission Beach nog te gaan raften en een trip te maken naar Dunk Island. Dit soort dingen konden helaas niet doorgaan i.v.m. de regen. Ook dat hoort erbij en kun je niets aan doen. We hebben wel alles kunnen doen wat we graag wilden dus het was een geslaagde trip. En aan elk negatief iets zit weer een positieve kant en dat is dat wij nu nog ruim 2 weken bij de familie van Anita kunnen zijn. De trips stapelen zich op wat we nog kunnen gaan doen de komende weken, waaronder naar Phillip Island, BBQ’s, markten etc. De reisverhalen met foto’s blijven dus nog gewoon komen, wees gerust!

• 18 Januari 2015 - 10:17

Marco:

Hoi schatjes.
    Ik zie dat jullie echt super genieten van jullie reis.
    Top hoor.
    Maar wel lachen hoor, jullie in de hippie-camper

• 18 Januari 2015 - 15:35

Gonnie:

Hola lievie's, alweer een stukje dichter bij.Geniet nog maar lekker bij oom en tante.

• 18 Januari 2015 - 16:16

Til:

Ik weet gewoon niet hoe ik hierop moet reageren ongelooflijk wat een belevenis en mijn compliment voor jou GReet je zou een goede journaliste kunnen zijn ,geweldig hoe jij het kunt verwoorden .geniet nog een paar weken van al het mooi,s wat jullie nog mogen beleven en aan het einde van de reis hoop ik het nog uitgebreid kunnen horen en zien veel liefs Til xxx

• 18 Januari 2015 - 22:08

Marlene:

hoi meiden , we hebben weer genoten van jullie verslag , het is soms net of we op deze manier meereizen , leuk hoor.
    Ondanks het slechte weer bij de start van de trip hebben jullie het toch heerlijk gehad, TOP!!!
    Nu nog lekker bij de familie genieten van alles en iedereen .
    Veel liefs Johan en Marlene

• 20 Januari 2015 - 13:18

Jill:

Hey lieverds,

De tijd vliegt zeg! Fijn dat jullie het zo gaaf hebben.
    Geniet er nog even van. Ben heel benieuwd naar al jullie verhalen!

XX Jill en Sas