Cairns - Mission Beach - Airlie Beach - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu Cairns - Mission Beach - Airlie Beach - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu

Cairns - Mission Beach - Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Aniet & Greet

06 Januari 2015 | Australië, Rockhampton

CAIRNS
Vrijdag zijn we aangekomen in Cairns. Wat was het hier tropisch warm, en vreselijk benauwd. Ja ik weet het, je mag niet klagen hier maar dit was niet fijn. Met de taxi zijn we naar het camperverhuur bedrijf gebracht. Onze boeking was gelukkig goed doorgekomen en onze Hippie camper “ Iggy” stond voor ons klaar. Helaas is het overal hetzelfde en probeerde deze mevrouw ons nog een uitgebreide verzekering aan te smeren. Toen Anita tegen haar zei dat we die al hadden , zei ze, oh ja, ik zie het, dan heb je dit niet nodig. Jammer dat ze dit doen, andere mensen trappen erin en betalen zo weer veel te veel voor wat ze al hebben. Beetje jammer. Ze liet ons in no time het voertuig zien en hoe alles werkte, veel te snel naar onze mening maar goed. Het was bloody hot en we wilden eigenlijk ook weg naar de camping. De camping hadden we in NL al gereserveerd. Greet moest eerst maar rijden, hop, achter het stuur. We hadden al een beetje geoefend met oom Wim maar nu moet je het toch alleen doen.. En het is een schakelbak dus je moet met links schakelen. EN LINKS RIJDEN. Ik denk dat wij binnen 3 minuten al de eerste verkeersovertreding hadden, maar we vonden het prima zolang we maar bij de camping kwamen! De camper hebben we daar een beetje geinstalleerd en ons bed opgemaakt. Daarna zijn we Cairns ingereden om een hapje te eten en om eten, drinken en andere dingen in te slaan. Toen we terug kwamen hebben we ons picknick tafeltje en de stoeltjes maar buiten gezet. Druppel….druppel..druppels?! Nou daarna kwamen heul veul druppels, Aniet kwam met het magische idee om de achterklep open te doen en daar maar onder te gaan zitten. In de camper zelf was het niet te houden. Daar nog geen 10 min gezeten valt er ineens een tak van palmboom naar beneden half op ons! WTF! We keken elkaar aan, de buren lachen…nou als dit het begin al is dachten we, en geloof me, dit was nog maar het begin.. In de avond kwamen de kikkers/padden. GROTE. Ze hadden gewoon een lange rug als ze rechtop zaten. Aniet vond het mooi, maar bij Greet was geen plekje over waar geen kippenvel was. Na een zweterige, warme nacht hebben we besloten om deze dag toch maar direct verder te trekken naar het zuiden. Op naar Mission Beach.

MISSION BEACH
In Mission beach was het zaterdag droog maar nog even benauwd en vochtig als in Cairns, maar goed het was droog, NOG wel. We kregen een “ mooi” plekje bij de bosrand. We stonden daar nog de boel te parkeren en werden al lek gestoken door bugs. De rest van de camping was vrijwel leeg dus hebben we om een andere plek gevraagd. We mochten overal gaan staan waar we wilden, nice, ook gedaan dus. Het was droog dus hebben de raampjes van de camper open gezet om te luchten. Er zit wel van dat vliegengaas voor. Mission Beach is een heel leuk klein dorpje, met een prachtig strand. Hier zijn we naartoe gegaan en hebben we een aantal foto’s geschoten en gefilmd. In een kroegje hebben we even wat gegeten en gedronken, we zaten nog geen 10 min en toen barstte het noodweer los. K*(*& we hebben de ramen nog open! Toen het wat minder hard regende (na 30 min) snel naar de camper gelopen. Ja hoor, alles nat. Nou, we wat waren we er beide al flauw van! Omdat het zo plakkerig weer was droogde het ook niet snel. Die nacht was echt NIET leuk, het was droog toen we gingen slapen dus de ramen en de achterklep open om te luchten. We werden allebei wakker doordat we nat werden geregend, dus alles moest wel dicht. Probeer dan nog maar te slapen in die camper. De volgende ochtend gedouched en verder gereden naar Airlie beach in de hoop dat het hier beter weer was. We vonden het zo jammer, de regen maakte echt alles kapot en we hadden nog geen moment genoten.

ONDERWEG
De wet van Murphy? Nou die is van ons wel van toepassing, ergens midden op de Bruce Highway begon het motorlampje rood te branden van de camper. Echt hoor, wat nou weer?! Wij maar doorrijden naar Ingham, dit was een klein dorpje die op ongeveer 30 km lag. De Bruce Highway is zo lang en het stuk waar wij zaten was echt in de middle of nowhere. Niet fijn dus. We hebben de camper bij de MacDonalds neergezet en de roadservice gebeld van Apollo. Het kon 1 tot 1,5 uur duren voordat er een monteur kwam. Wij wachten wel. Na een uur belde de service desk terug of wij wel even wilde checken of de olie in orde was. Nou is dit zo’n geweldige camper waarbij de motor onder je stoel zit. En aangezien onze uitleg van het voertuig zo super snel ging, moesten we dit even opnieuw uitvinden. Gelukkig was er een heel tof Australisch stel dat ons hielp. Die man had wel verstand van auto’s en heeft ons de boel bekeken en de olie gecheckt. Dat was allemaal goed. De servicedesk heb ik teruggebeld met deze mededeling. Nu konden we twee dingen doen, aangezien het zondag was, werd de auto afgesleept en gingen er maandag mee aan de gang en zouden we stranden in Ingham. We vroegen om een vervangend voertuig, dit kon dus niet omdat het zondag was. We konden ook gewoon doorrijden naar Airlie beach zei hij en dat we dan maandag maar naar de garage gingen. Dat kon geen kwaad, waarschijnlijk was er een sensor vuil o.i.d. Nou we hebben het erop gegokt en zijn goed aangekomen in Airlie beach.

AIRLIE BEACH
Aangezien we flauw waren van de campings hebben we een heerlijk Motel geboekt voor 2 nachten. Maar goed ook want beide nachten heeft het weer geregend. Wat een walhalla is zo’n Motel dan zeg! We waren al met al om 18.00 uur ingecheckt. Gelukkig besloten we direct wat te gaan eten en kwamen we langs een van de vele toerisme bureau. Deze was nog open en we hadden geen 5 minuten later moeten komen. Hier hebben we een full day tour voor de volgende dag, maandag, geboekt naar de Whitsundays en snorkelen bij het Great Barrier reef. Maandag was het alleen nog goed weer, vanaf dinsdag werd het alleen maar slechter en slechter. Dit was ons eerste gelukje dan maar! Als we een dag later waren geweest hadden we de Whitsundays niet een kunnen zien. Na een heerlijke nacht werden we de volgende ochtend om 07.15 uur opgehaald door een grote touringcar welke ons naar de haven bracht. Toen we daar eenmaal aan boord waren en zaten konden we voor het eerst even ontspannen. Alles was super geregeld daar qua innerlijke mens. We zijn eerst naar Whiteheaven Beach gevaren, dit was echt een super wit strand met helder blauw water. De tocht duurde wat langer dan normaal, er was iemand aan boord en die had werkelijk de ergste vorm van zeeziekte. De goede man moest aan het zuurstof en was helemaal out of order. We hebben dus even moeten aanmeren bij een van de eilanden waar hij werd opgehaald door een ambulance en terug werd gevlogen met de helicopter naar het vaste land. Ach, zo maak je wat mee ja! Oja, we moesten ook een stingersuit aan tijdens het zwemmen, je hebt hier kwallen die je kunnen steken. Het zag er heel maf uit om alle mensen in van die strakke zwarte pakjes te zien haha! Het was heerlijk weer toen we op Whiteheaven beach waren en hebben hier echt genoten. Het snorkelen was ook echt GEWELDIG! Het rif en de vissen waren fantastisch! Vanmorgen, dinsdag, was het weer regen en regen en zijn we naar een ontbijt doorgereden naar Rockhampton, zo’n 450 km. Hier zijn wij nu, onderweg hebben we enorme regenbuien gezien wat je in Nederland U tegen zegt. Momenteel is het even droog hier, we zullen nog verder zuidelijker moeten trekken om het ook echt droog te houden. Morgen gaan we dan ook weer verder en overnachten we in Maryborough. Vanuit hier gaan we even verder kijken qua weer hoe en wat. De dierentuin van Steve Irwin staan sowieso nog op het lijstje. Onderweg hebben we echt tientallen aangereden dode kangaroos gezien, helaas nog geen enkele levende dus. Dat moet toch echt wel gebeuren! Momenteel gaan we sneller dan gepland, we zullen ook eerder weer terug in Melbourne zijn dan we gepland hadden maar dat maakt niet uit. Er komen nog genoeg mooie stops waar leuke verslagen van gaan maken en met jullie zullen delen. Foto’s gaan we proberen te downloaden!

P.S. Het rode lampje werd oranje…..dat was geen nood en konden we doorrijden. Toen we vanochtend de auto startte brandde er helemaal geen lampje meer. Zal het geluk zich nu toch naar ons toe draaien?

Liefs van ons

• 06 Januari 2015 - 08:22

Sas:

Dames.. wat een verhaal.. het weer zit jullie nog niet mee. jammer hoor maar helaas doe je daar niks aan.. inmiddels al wel aan het slapen / rijden in Iggy ?? Geniet lekker van jullie reis !!
    Xx Sas

• 06 Januari 2015 - 08:37

Aniet & Greet :

We hebben nu een motel geboekt Sas, kost niet zoveel hier. Als het weer beter is gaan we misschien wel weer een camping boeken!

• 06 Januari 2015 - 10:25

Ria:

Wat gaaf allemaal. Nou ja regen is niet leuk natuurlijk. Ben blij voor jullie dat het genieten nu kan beginnen. Kus van zus.

• 06 Januari 2015 - 10:29

Marlene:

heey meiden , leuk om weer een stukje met jullie mee te "reizen". Jammer van het weer maar na de regen komt zonneschijn!
    Jullie kennende ,komt het allemaal goed ! Geniet van de vakantie ! veel liefs van ons xxx

• 06 Januari 2015 - 13:57

Til:

Wat een tegenvaller ,al die regen maar alles wat jullie meemaken is toch heel geweldig, of niet dan.stoer als jullie zijn zal alles best wel lukken. Geniet verder van alles wat op jullie pad komt en ik hoor wel weer later veel liefs en kus til

• 06 Januari 2015 - 16:36

Gonnie:

Wat jammer van al die regen.Maar jullie genieten wel van veel andere dingen.Ik voel met Greet mee hoor wat die kikkers betreft.Veel plezier nog.xx