Happy New Year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Aniet & Greet - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Aniet & Greet

01 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Allereerst: Een heel gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Bij ons was het gisteren 31 december om 14.00 uur Nederlandse tijd al nieuwjaar. We zijn gezellig thuis gebleven bij oom Wim en tante Joke met allemaal lekkere hapjes en borrels. In de straat klonk de harde muziek van de buurman vanuit de garage, daar hadden ze ook een gezellig feestje. Hier is het alleen verboden dat mensen zelf vuurwerk afsteken, laat staan in hun bezit hebben dus iedereen kijkt televisie naar de grote vuurwerk show of is daar massaal aanwezig. Dit jaar werd het vanuit Melbourne uitgezonden, heel gaaf om te zien! Om 01.00 uur is echter alles weer rustig en is het gewoon voorbij! Maar ik zal even beginnen bij waar we met ons laatste verhaal gebleven waren.

Afgelopen maandag hebben we om 12.30 uur met Betty, Anita haar nicht, en haar kids afgesproken bij Frankston RSL om te gaan lunchen. Lunchen is hier echter niet een broodje gezond met een kop koffie, je krijgt een volledige warme maaltijd. Ik had een steak en Aniet een kip met champs/uien/bacon etc. Uiteraad ook een gezonde salad ;) Als senioren hebben Joke en Wim overal korting, werkelijk OVERAL dus met het eten maar bijvoorbeeld ook met de wegenbelasting.

Dinsdag zijn we naar de Twelve Apostels geweest, de foto’s hiervan staan bij het vorige verhaal. We zijn via de Great Ocean Road gereden, begonnen in Geelong en geeindigd in Apollo Bay. Dit was ruim 113 km aan slingerwegen langs de prachtige kustlijn. Prachtig, maar naar een tijdje begonnen we ons allebei wel een beetje beroerd te voelen hoor. Maar het was het echt waard, de Twelve Apostels zijn echt zo gaaf als op de plaatjes! Een enorme trekpleister natuurlijk, bussen vol met oa veel Japanners stonden daar. En dan sta je daar een uur of anderhalf de toerist uit te hangen, komen we in die tijd gewoon 3 keer Nederlanders tegen. Het weer is hier trouwens zo wisselend! Ze zeggen dat je hier vier jaargetijden in 1 dag hebt. Nou dat klopt. Tijdens de rit ernaartoe hebben we regen, harde wind, kou en felle zonneschijn gehad. Ongelofelijk hoe snel dit omslaat. We hebben deze dag dik 700 km gereden, dat zijn normale afstanden hier.

Woensdag, gisteren was het oudejaarsdag! Uiteraard weer lekker vroeg uit ons nest. We zijn naar the Hanging Rock geweest. Een behoorlijke klim omhoog (fucking stijl hoor). Hanging Rock zijn rotsen (goh), eentje hangt tussen twee grootte in. Het verhaal is dat er op 14 februari 1900 een groep kinderen met hun leraressen een picknick hadden op Hanging Rock. De groep was op schoolreis. Vier meisjes zijn een wandeling gaan maken, maar slechts een van hen komt enkele dagen gewond en met geheugenverlies terug. Het is een waargebeurd verhaal en is ook verfilmt “ Picknick at Hanging Rock”. Nadat we bovenaan de top zijn geweest hebben we beneden ge-bbqt. Overal staan hier openbare barbeque’s. Mensen nemen koelboxen mee met daarin vlees en groenten, dat gaan ze grillen op de bbq en dan met families, vrienden e.d. opeten. Ook wij dus! Dat was wel echt het vakantiegevoel hoor, in de zon, 28 graden, strak blauwe lucht, bbq aan en lekker worstjes eten. Tijdens het eten kwam ook nog een prachtige vogel bij ons buurten, een rosella.

Vandaag zijn we naar de Eureka Tower in Melbourne geweest. De Eureka Tower is een wolkenkrabber van 300 meter hoog en heeft 88 verdiepingen. In 38 seconden waren we boven. Je hebt daar een prachtig uitzicht over de hele stad.

Morgen vliegen we alweer om 09.45 uur naar Cairns. Dus we moeten straks onze tassen alweer inpakken. De binnenlandse vlucht duurt 3,5 uur. Vanaf daar gaat de 4 weekse rondreis echt beginnen en halen we onze hippie camper op. We hebben er enorm veel zin in en zullen proberen wifi verbindingen te vinden zodat we onze belevenissen met jullie kunnen blijven delen.

Liefs van ons

• 01 Januari 2015 - 09:32

Gonnie:

Hola lieverd's,
    Wat geweldig voor jullie om dit allemaal mee te maken.Uit jullie verslag maak je uit dat jullie super genieten. Goeie reis verder. Heel heel veel plezier voor de overige weken.Kijk al weer uit naar een berichtje.Toer ze en voorzichtig.lfs.xx

• 01 Januari 2015 - 10:33

Til:

Hallo meiden ,wat een geweldige ervaring en in gedachte zie ik het allemaal voor me . Ik vind dit contact super cool en hoop nog meer van jullie te horen . Geniet maar fijn van alles maar rijd voorzichtig met de camper ,want jullie moeten wel weer thuis komen hoor. Lieve groeten van mij hannie en Cees Til

• 01 Januari 2015 - 10:36

Til:

Was vergeten ook jullie een heel gezond en gelukkig 2015 Til

• 01 Januari 2015 - 10:51

Marlies:

Gelukkig nieuwjaar voor jullie!
    Veel plezier met het in de camper rondreizen.

• 01 Januari 2015 - 14:38

Janny:

Hallo lieve meiden
    Wat weer een prachtig verslag en weer mooie foto's wat een trip gaan jullie toch maken Kijk goed uit in het verkeer kom niet met collega's in aanraking En genieten Groetjes Poppo & Janny

• 02 Januari 2015 - 08:18

Nienke:

Goedemorgen dames,

Hier is t ochtend. Mooi verhaal geschreven. Met een hoop leuke weetjes. Jullie hebben een goede week gehad zo te lezen. Net aangekomen in Cairns las ik op fb.
    Ben benieuwd nr jullie rondreis avontuur!

Veel plezier!! Xx

• 02 Januari 2015 - 15:05

Ilona :

Awesome! ;-) Leuk verhaal. Dat hele bbq-concept mogen ze van mij hier ook wel introduceren! Veel plezier nog de komende weken.

• 02 Januari 2015 - 16:48

Monique:

Voor jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar. Veel plezier met jullie avontuur in de hippie camper.

• 02 Januari 2015 - 18:05

Tineke:

G'day lades
    allereerst ook voor jullie de beste wensen voor 2015. Heb genoten van jullie reisverslag, ben jaloers op jullie. Geniet ervan en tot schrijvens

• 02 Januari 2015 - 21:11

Linda & Lydia: